حرف دنیزلی، حرف حساب بود
 
اخبار و مطالب جدید و جالب

 مهمترین معضل پرسپولیسی ها در این فصل

بعد از بازی پرسپولیس و فجرسپاسی در کنفرانس مطبوعاتی، مصطفی دنیزلی به نکته مهمی اشاره کرد که شاید در پس سوالاتی که در خصوص هوشیار وجود داشت گم شد.
IMAGE6346440610760980362 حرف دنیزلی، حرف حساب بود

بدنیزلی در پاسخ به اولین سوالی که درباره عملکرد هوشیار از او پرسیده شد، گفت: «روز بد هوشیار بود ولی مهمتر از آن، این است که نباید موقعیت می‌دادیم تا اینقدر شوت بزنند. حرف دنیزلی، حرف حساب بود.»
پرسپولیس گل دوم دربی را هم به خاطر همین ضعف خورد؛ توپ سرگردان مقابل مدافعان در یک فضای خالی به هافبک حریف رسید و شوت این بازیکن به تور چسبید. هر چند روی آن گل و گل‌های بازی با فجر سپاسی که همه از راه دور و پشت محوطه جریمه به ثمر رسید، حسین هوشیار هم مقصر بود اما نمی‌توان ضعف هافبک دفاعی یا هافبک‌های تدافعی پرسپولیس را نادیده گرفت.
جالب اینکه درست قبل از بازی با فجر سپاسی این مساله به هافبک‌های پرسپولیس گوشزد شده بود که مثل بازی با استقلال به بازیکنان حریف فرصت و موقعیت شوت زدن ندهند اما عکس این اتفاق بارها در طول بازی با فجر رخ داد و پرسپولیس 3 گل استثنایی خورد. اگر به گل‌های فجر سپاسی دقت کرده باشید، می‌بینید که در تمام این گل‌ها فضای گسترده‌ای برای زننده ضربه وجود داشته و بازیکن زننده گل با خیال راحت توپ را کنترل کرده، حرکت کرده یا چرخیده و ضربه نهایی را زده بدون اینکه کسی مزاحم او باشد.
عجیب است که در تمام این صحنه‌ها هیچ هافبکی از پرسپولیس روی زننده ضربه خراب نشده و هیچ بازیکنی روی توپ او تکل نرفته است. بدون شک این کار و وظیفه دقیقا به هافبک دفاعی پرسپولیس که در دیدار با فجر، مازیار زارع بوده محول شده اما مازیار در آن صحنه روی توپ نرفته و به بازیکن زننده شوت هم کاری نداشته. البته با توجه به شرح وظایفی که دنیزلی از بازیکنان خواسته احتمالا بادامکی و مهدوی‌کیا (و بعد کریمی) ‌هم باید در این مقوله به او کمک می‌کردند که این اتفاق حداقل در صحنه‌هایی که منجر به گل شد نیفتاد.
با این وجود گروهی معتقدند اگر پرسپولیس از یک هافبک دفاعی تمام عیار که هم دونده باشد، هم تخریبچی و از شم بازیسازی هم بهره ببرد بسیاری از مشکلات این فصلش را نداشت. حمید استیلی که در ابتدای فصل دچار این اشتباه شد، در تمام طول نیم‌فصل اول دنبال جذب بازیکنی با کیفیت بالا در این پست بود. یکی مثل مهدی کیانی اما پرسپولیس و سرمربی‌اش به هر دری زدند این انتقال انجام نشد. حالا که دنیزلی آمده با شناور شدن تیم و قرار گرفتن تمام تیم در حمله، وظیفه هافبک دفاعی هم بیشتر به چشم می‌آید و ضعف بازیکن این پست بیشتر به چشم خواهد خورد. شاید دنیزلی هنوز هم فکر می‌کند پژمان نوری را به عنوان هافبک دفاعی در اختیار دارد اما با این موجودی، وی باید برای لیگ قهرمانان و فصل آینده به فکر حل مهمترین مشکل پرسپولیس از ابتدای فصل باشد؛ ‌هافبک دفاعی.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب